پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
حمیدرضامعشوقی کارگردان مستندساز

حوزه / معشوقی گفت: مستند "مزد خدمت" به روایت فعالیت دو امام جماعت مسجد در محله‌های سیدی و طرق می‌پردازد  که با محوریت فعالیت‌های مسجدی، ائمه مساجد دیگر را نیز همراه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازمشهد، حمیدرضا معشوقی کارگردان مستند "مزدخدمت" امروز در حاشیه اکران این مستند در سینما اطلس در جمع خبرنگاران پیرامون این مستند ۵۰ دقیقه‌ای، اظهار داشت: مستند "مزد خدمت" روایتی از خدمتگزاری اهالی محله سیدی و طرق دو منطقه حاشیه شهر مشهد است که به زائران حضرت رضا(ع) خدمت می‌کنند.

وی افزود: در این مستند به ظرفیت‌های مردمی با محوریت مساجد اشاره شده که می‌تواند کارهای بسیار اثرگذار انجام دهند.

معشوقی، بیان اینکه در همین دو محله بیش از ۵۰۰ هزار زائر امام رضا در داخل مساجد و خانه‌های اطراف آن اسکان داده شدند، ابراز کرد: علاوه بر مساجد، سایر ظرفیت‌ها مانند درمانگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز به ارائه خدمت به زائران پرداختند.

وی با بیان اینکه می‌توان همانند فرصت اربعین در عراق که همه شهرها میزبان زائران امام حسین(ع) هستند، در مشهد مقدس نیز این حرکت مردمی را فرهنگ سازی کرد، خاطرنشان کرد: قهرمان و سوژه اصلی مستند "مزد خدمت" حجت الاسلام پاکدامن جانباز حادثه تروریستی حرم مطهر و شهید اصلانی هستند، که حجت الاسلام پاکدامن و فرزند شهید اصلانی در این مستند به روایت‌گری پرداخته‌اند.

وی توضیح داد: این مستند به روایت فعالیت دو امام جماعت مسجد در محله‌های سیدی و طرق می‌پردازد که با محوریت فعالیت‌های مسجدی، ائمه مساجد دیگر را نیز همراه کرده‌اند و شبکه مسجدی را تشکیل دادند تا به زائران حضرت رضا(ع) خدمت کنند.

معشوقی ابراز کرد: این مستند سال گذشته در دهه آخر صفر در حین خدمت رسانی‌های مردم این مناطق به زائران، تهیه و تولید شده است.

وی گفت: این مستند می‌تواند به ارائه الگو برای مردم و کسانی که می‌خواهند با استفاده از ظرفیت مساجد، ائمه جماعات و مردم به زائران خدمت کنند، بپردازد.

کارگردان مستند "مزد خدمت"، با بیان اینکه خدمت به زائران پیاده در سال‌های گذشته توسط مردم در برخی از محله‌های مشهد اتفاق افتاده است، یادآور شد: این نوع خدمت باید توسط اهالی رسانه، کارگردانان و فیلم سازان فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha